top of page

שאלות נפוצות

תכל'ס, מה נדרש כדי להגיע ל-CPL אירופאי ?

בקצרה רבה, עשרת השלבים עד לרישיון מסחרי (CPL) במסלול 0-ATPL:

1. להודיע לנו על כוונתכם להרשם ל-GLOBAL - מוקדם ככל שתוכלו.
יש לכך השפעה ישירה ואף קריטית, לטובת שיריון מקום בקורס ושיריון דיור למועד הגעתכם.

2. לתאם מועד למבדקים רפואיים + מבדקי כניסה + ביקור - נשמח לסייע בזימון התור ל-MEDICAL.
(כ-10 חודשים לפי תחילת הקורס).

3. להוריד אפליקציה לתרגול מבדקי הכניסה.
(כ-8-9 חודשים לפני תחילת הקורס).

4. לבצע בדיקות רפואיות בישראל לקראת CLASS1.
(כ-7 חודשים לפני תחילת הקורס).

5. להגיע ליוון למבדקים רפואיים ומבחני הערכה (יש להתכונן לשניהם!), וכמו כן לקיים לראיון וביקור במתקנים
(כ-6 חודשים לפני תחילת הקורס).

6. לבקש אשרת סטודנט - אם אינך אזרח אירופאי.
(כ-6 חודשים לפני תחילת הקורס).

7. להתכונן ללימודים - לשפר אנגלית / פיזיקה / מתמטיקה - אם צריך.

8. הכנות להגעה - לרכוש כרטיס טיסה, לרכוש מדים, להכין ביטוחים, לאתר דירה - בסיוע שלנו או באופן עצמאי.
(כחודש לפני קורס).

9. להגיע ליוון לקורס (שימו לב להנחיות ודרישות אישורי קורונה בישראל ומול יוון) 
(כשבוע לפני המועד).

10. להשקיע 14 חודשים בממוצע ולקבל כנפיים ותעודת טייס מסחרי אירופאי ✈✈✈

הערה: ניתן לקצר את לוחות הזמנים אם אתם כבר מוכנים למבדקים. מיד לאחריהם, מתאמים ביקור מהיר ומתארגנים להגעה לקורס במחזור הקרוב.

הכנו לכם לוח זמנים מומלץ שיוכל לאפשר לכם להתמקד בדרך, ולא להחמיץ תחנות חשובות. 

לחצו על התמונה להגדלה.

מה היתרונות של גלובל על פני בתי ספר אחרים?

האקדמיה הנה הותיקה והגדולה ביוון, פעילה כבר 42 שנים, בהן הסמכנו יותר מ-2000 טייסים !
אנו מחזיקים בצי גדול ומתוחזק - כולל שלושה סימולטורים חדישים, המדריכים שלנו בוגרים ומקצוענים בתחומם. שני המתקנים שלנו מעניקים לך מענה מלא לכל הכשרה שתבחר, ובממוצע יש לנו 330 ימים נפלאים להמראה מעל מפרץ כחול וקסום.

חובה להביא מסמכים רפואיים לבדיקות ?

לא, אם כי לעתים רחוקות הממצאים במבדק מתגלים כדורשים בירור נוסף - דבר שעלול לגרום לעיכובים והגעה מיותרת נוספת. בעת מחלוקת, תוצאות טובות של מבדקים עדכניים שהבאתם מהארץ עשויים לסייע לרופאים להחליט לטובתכם.

התרגול למבדקי המיון דורש הכנה?

בהחלט. אם אתם כבר יודעים אנגלית, מתימטיקה ופיזיקה ברמת 4 יח'ל לפחות, יהי לכם קל להבין את שאלות התרגול, ולהגיע לתוצאות טובות במבדק.
אם גיליתם חולשה באחד מהמקצועות הללו, יהיה לכם מספיק זמן להשלים את הפער עד ליום הפתיחה.

תמיד תמצא דירה עבורי?

בהחלט. אנו מתכננים את מלאי הדירות לפי הצוערים שנרשמו לקורס, פועלים מול סוכנויות להכין לכם דירות - כולן תהינה מרוהטות ובמרכז העיירה. הדירות נעות מחדר וחצי/שניים לבד, ועד חדר בדירת שותפים - עם צוערי תעופה.
אנו שבים להמלצה, להודיע לנו על הרישום מוקדם ככל שתדעו כדי שנשריין לכם דיור לשביעות רצונכם.
בהחלט תוכלו להתקשר עם סוכנויות מקומיות לאתר דיור באופן עצמאי.

יש יתרונות מיוחדים לישראלים ?

בוודאי ! ראשית, יוון מאוד דומה לישראל באוירה, במזג האויר, בטעמים ובהחלט תרגישו בבית.

בנוסף, יש לרשותכם יועץ ישראלי בלעדי לכל שאלה ובירור.

רק לישראלים - אנו מעניקים הנחה מיוחדת לשני ישראלים ויותר שירשמו לאותו קורס אינטגרלי, ועוד הנחות מיוחדות בקורסים השונים.

ואחרון - אנו מייעדים קורס שלם רק לישראלים, גם לגביו תינתן הטבה יחודית.

יש לי דרכון אירופאי האם ללמוד בארה"ב?

שאלת היסוד שחובה לתת עליה את הדעת מ-ר-א-ש - מה קורה בסוף הקורס לרישיון מסחרי. ללא אשרת עבודה / גרינקארד, תוכלו להשאר בארה"ב עוד כשנה בלבד, ואז מה ? כדי להשאר עוד תקופה בארה"ב תצטרכו להרשם לימודים אקדמאיים, ולדעתנו לא לזה התכוונתם...
כמחזיקי דרכון אירופאי, מרכז חייכם לטובת רכישת ניסיון וידע יהיה בסבירות גבוהה באירופה. השיקול לעבור הסמכה אמריקאית, ולאחריה המרה לרישיון אירופאי מסתמנת כקשה, מתישה וככהנ יותר יקרה.
אנו מנצלים את ההזדמנות כדי להמליץ לכם לא להתפתות "לעבוד" ללא אשרה מסודרת בארה"ב, גם אם זה מסייע לך לממש 1200 שעות טיסה. אם חלילה תתפסו, החלום יתרסק. וחבל.

לסיכום, ברמה המעשית, בעלי דרכון אירופאי - לימדו באירופה בלבד.

אני צריך לשלם את כל הסכום ביום הראשון ?

בהחלט לא, בקורס האינטגרלי יש ארבע תחנות תשלום, בהתאם לסימסטר ולפרק בו תמצאו.
ביתר הקורסים הקצרים יותר, התשלום לפי המוגדר בסילבוס.

האם האקדמיה מוצאת לי עבודה ?

אנו מכינים אתכם באופן המיטבי לראיון העבודה. נבצע התאמה לקורות החיים שלכם, נצייד אתכם בטיפים לקראת הגשת מועמדות ולראיון העבודה.
אחד מהכלים החשובים ביותר עמם תצא לראיון - הנם קורסי UPRT ו-APS-MCC שהן קורסי חובה לכל מי שרוצה לעבוד כטייס מסחרי באירופה.
האקדמיה מקושרת לחברות תעופה שונות ואנו נעשה כמיטב יכולתנו לסייע לכם בקישורים והפניות.

כיצד האקדמיה מתמודדת עם הקורונה?

יוון, וגם האקדמיה חוו קושי והדממה לתקופה ארוכה. שמחנו לעבור את התקופה הקשה הזו בראש מורם, כאשר איש מהצוות והחניכים לא נפגע קשה. אנו מקפידים על בדיקות אישיות שעורכים החניכים ואנשי הצוות מדי כמה ימים (5 €), ובכל חשד לחולי - הכיתות מיד עוברות ללימודי ZOOM, והטיסות מופסקות עד לקבלת תשובות ממעבדה מקצועית הקיימת באזור.

ועוד לגבי קורונה, יציאה מישראל מחייבת טופס נוסע יוצא ובו אישור מחלים / מתחסן וכן למלא טופס PLF יווני.

אני זקוק לעבוד כמדריך טיסה כדי לצבור שעות ?

אתם בהחלט מוזמנים לעבוד כמדריכים אם זו משאלת חיייכם, נכשיר אתכם ונאפשר לכם לצבור נסיון בתחום. אך האם כמו ארה"ב תהיו חייבים לעבור במסלול זה ? באירופה - בהחלט לא ! שעות הקורס, וההכשרות המתקדמות שתעברו אצלנו, מספיקות באירופה להגיש קורות חיים ולהתמודד על תפקיד קצין ראשון בחברות תעופה.

מה עליי להביא איתי מהארץ ומה אני מקבל ?

תקבלו מאיתנו תיק טייס, iPAD ספרים, מפות, אוזניות ועזרי לימוד. כמו כן, תקבלו עניבה וכותפות, וכמובן כנפיים!
ממליצים לכם להביא מחשב נייד ללמידה מרחוק ותרגולים, מדים, כלי כתיבה כמובן ובעיקר נחישות ואורך רוח.

יש לי PPL ישראלי, האם אוכל להיות טייס מסחרי אירופאי ?

בוודאי.
עליכם לעמוד בתנאי הקבלה כמפורטים באתר, ולבחור - האם להמיר את הרשיון הישראלי ולהמשיך מכאן באופן מודולרי, או לבצע קורס אינטגרלי מלא מ-0 עד ל-ATPL.
מנסיוננו, טייסים ישראלים בעלי PPL ישראל העדיפו לבצע קורס ATPL מלא מההתחלה, ללמוד בכיתה מגובשת אחת את התיאוריה, ולצאת לפרק המעשי עם הניסיון המוכח שלהם ביתר קלות.

כיצד מגיעים לבית הספר בעיר או לשדה"ת?

אל דאגה. ההסעות לבית הספר באתונה, או לבית הספר בשדה התעופה - ממומנים על ידינו, מבוצעים ברכבי הסעה מוסדרים ולא תדרשו לכל תשלום נוסף.
בשלב הלמידה באתונה - ללימודי התיאוריה - ההסעה יוצאת במיקום קבוע ממרכז MEGARA כל בוקר ב-0900.
בשלב הטיסות, הסעה לשדה התעופה הסמוך, תצא סמוך לדירה שלכם בהתאם ללו"ז הטיסות שנקבעו לכם.

כמה זמן אורכת קבלת רישיון CPL במסלול 0-ATPL?

יש ארבעה חלקים לקורס, אם כי בפועל ניתן לחלק לשניים : תיאוריה ומעשי.

 

התיאוריה מורכבת משני סימסטרים, הם מכילים 6/7 פרקי לימוד כל אחד, איתם מתחילים את ההכשרה ומבצעים אותם כל חברי הכיתה יחד במכללה שלנו באתונה.

כל סימסטר אורך כ-3.5 חודשים.

בסוף סימסטר א' תוכלו לגשת למבחני תיאוריה של ה-EASA. עם קבלת הציונים, תוכלו להתחיל לשלב לימודי טייס מעשי ולהמשיך במקביל בסימסטר התיאוריה לפרקים שעוד נותרו לכם.

אז נסכם

א) 3/4 חודשים הראשונים - מוקדשים רק לתיאוריה, 5-6 פרקי לימוד.

ב) מבחן EASA תיאוריה.

ג) 3/4 חודשים הבאים - במקביל - השלמת פרקי התיאוריה שנותרו, ותחילת מעשי.

ד) מבחן EASA תיאוריה.

ה) מחודש 8 - רק מעשי: חד ודו-מנועי, מכשירים, לילה, סימולטורים, UPRT, APS-MCC.

ו) מבחן EASA מעשי + מבחן ICAO אנגלית.

סהכ 13-15 חודשים

ניתן לעבוד תוך כדי ההכשרה ?

ראשית העיקרון - בעלי דרכון ישראלי בלבד - חייבים אשרת עבודה. בעלי דרכון אירופאי - יכולים לעבוד באירופה אבל חייבים להסדיר זאת מול הביטוח הלאומי והבנק ביוון.
ת'כלס - בקורס אינטגרלי 0-ATPL לא ניתן לעבוד. זו הכשרה אינטנסיבית הדורשת מחויבות רבה.
ניתן לעבוד בין הקורסים המודולרים השונים. רק לאחר שתבנו תכנית הכשרה, תוכלול לדעת האם ואילו 'חלונות' יהיו לכם לטובת עבודה.

מעבר לשכר הלימוד, אילו עוד הוצאות יש לתכנן?

בישראל - חודשי

ביטוח לאומי - 177 ₪

ביטוח קופת חולים - כ-70 ₪

ביטוח רפואי (ריסק ובריאות) כ-800 ₪

בחו"ל - חודשי

שכירות - כ-380 €

חשמל - כ-30 €

מחיה בסיסית - כ-250 € 

נסיעות ללימודים - ללא עלות

עלות משתנה

טיסות לארץ 

ביטוח טיסות לארץ

בדיקות קורונה עתיות

מה אני מקבל ומה עליי להביא מהארץ ?

תקבלו מאיתנו תיק טייס ובו ספרים, מפות, עזרי מדידה, אוזניות ו-iPAD עם תוכנת למידה ורישיון תקף.
ממליצים כי תביאו אתכם מחשב נייד לתרגול, ומדים - אם כי נוכל להפנות אותך לחנויות מדים בסביבה.

יש הסבר לכל הקיצורים באתר ?

בוודאי ! השתמשנו בקיצורים שהסבר להם תמצאו כאן, וגם צרפנו גם קובץ קיצורים מלא שישמש אתכם בהמשך

לחצו כאן ל מ י ל ו ן   ה מ ל א

הכשרה חובה לטובת הסמכות - Airline Pilot Standards - APS

טייס מסחרי - Airline Transport Pilot - ATP

רישיון טייס מסחרי - Airline Transport Pilot Licence - ATPL

רשות התעופה האזרחית - Civil Aviation Authority - CAA

רישיון טייס מסחרי - Commercial Pilot License - CPL

תקנות הרישוי של EASA - Flight Crew Licensing - FCL

ארגון התעופה האזרחית - International Civil Aviation Organization - ICAO

כללי טיסת מכשירים - Instrument flight rules - IFR

הגדר מכשירים - Instrument Rating - IR

הכשרת שת"פ בין-צוותי - Multi-Crew Co-Ordination / Cooperation Course - MCC

דו-מנועי - Multi-Engine Piston - MEP

ביצועים מבוססי ניווט (עצמאי) - Performance Based Navigation - PBN

רישיון טייס פרטי - Private Pilot License - PPL

חד-מנועי - Single-Engine Piston - SEP

כללי טיסה חזותית / כללי טיסת ראיה - visual flight rules - VFR

חד-מנועי - Single-Engine Piston - SEP

כללי טיסה חזותיים - Visual Flight Rules - VFR

יש שאלה אחרת שתרצו לשאול ולא מצאתם לגביה תשובה ?

אנו כאן לרשותכם. אנא פנו אלינו בכל שאלה או הבהרה

בווצאפ ישיר

בשיחה 055-5955762

במייל il.globalaviation@gmail.com

bottom of page