האקדמיה הגדולה והותיקה ביותר ביוון להכשרות טייס (1979)
CPL / IRSEP / MEP / IRMEP
מודולרי
זהו שילוב של הכשרה לרישיון מסחרי כולל הגדר מכשירים לחד ודו-מנועי. מחייב PPL מטעם ה-EASA
בעלי PPL מטעם ה-ICAO שימו לב !
יש שתי אפשרויות להגיע לרישיון CPL אירופאי. בקצרה ההבדלים :
א. קורס CPL / IR / MEP - אינו מחייב רישיון PPL של EASA ! - ראו כאן
ב. קורס CPL / IRSEP / MEP / IRMEP - מחייב קודם המרת PPL לרשיון של EASA !
לפניכם ההסבר על אפשרות ב' - CPL / IRSEP / MEP / IRMEP
זהו שילוב של הכשרה לרישיון מסחרי כולל הגדר מכשירים לחד ודו-מנועי.
הסמכה - משולבת, בסופה רישיון מסחרי.
דרישות חובה:
-
רישיון פרטי (PPL) אירופאי / EASA ! (למי שאין, נדרשת המרה)
-
הסמכת לילה - ניתן לבצע באקדמיה, אם כי מומלץ לבצע זאת בארץ.
-
מבדקים רפואיים - 1 CLASS - ראו בדף הליך קבלה
-
מעבר 13 פרקי תיאוריית ATPL - בכיתה או מרחוק - ראו כאן
-
מינימום 160 ש"ט מתוכן לפחות 100 כ-PIC, ולפחות טיסה אחת מהן פנים ארצית של 300 מייל ימי עם שתי עצירות שאינן שדה המוצא. למי שאין 160 ש"ט, יכול להשלימן באקדמיה - מחירים ותנאים
מכיוון שקיימת ברשותכם הכשרה CPL / IRSEP / MEP / IRMEP ועמדתם בבחינות התיאוריה, ההכשרה תחל מיד בטיסות מעשיות.
ההכשרה כוללת 81 ש"ט - 25 ש"ט חד-מנועי, 13 ש"ט דו-מנועי, 21 ש"ט טיסת ראייה ויזואלית, 60 ש"ט מכשירים שבתוכן טיסות ניווט - 40 ש"ט בסימולטור ו-15 על חד-מנועי.
הסמכת הגדר דו-מנועי - 6 ש"ט, רישיון מסחרי - 10 ש"ט על חד-מנועי + 5 דו-מנועי.
ק לאחר מעבר מבחני CPL, ניתן לעבור להגדר טיסת מכשירים לרב מנועי - 3 ש"ט בסימולטור ו-2 דו-מנועי.
המלצה, אף שמסלול זה זול במעט מאפשרות א', המסלול אינו מומלץ ממספר טעמים:
- כמובן המרת ה-PPL הנדרשת לקורס זה.
- הזמן הרב שהיא אורכת - בגלל המרת ה-PPL.
- מבנה הקורס, אינו מותאם מראש להכשרה מסחרית, אלא מודולרי מטעמים הסטוריים וכך נותר.
עלות הקורס 21,500 €.
תדרשו להבחן מעשית / תיאורטית. מילוי טפסים מקוונים בבקשה להבחן, יבוצעו בסיוע האקדמיה.
סיכום התהליך
-
PPL EASA חובה - יש הכשרת המרה למי שזקוק.
-
הכשרת לילה NIT (עדיף להגיע מישראל, ניתן לבצע באקדמיה).
-
CLASS1.
-
160 ש"ט כולל 100 PIC (ניתן לצבור ש"ט באקדמיה).
-
13 פרקי תיאוריה (מרחוק או בכיתה).
-
IRSEP / MEP.
-
הסמכת CPL.
-
הכשרת IRMEP.
-
הכשרות מתקדמות
-
UPRT.
-
MCC או APS-MSS.
-